تعمیرات ویپ و پادسیستم

راهنمایی جامع رفع خرابی اب خوردگی در ویپ

تعمیرات ویپ آبخوردگی

نکاتی که زمان نفوز اب به دستگاه ویپ باید رعایت شود

تعمیرات ویپ و آب خوردگی، آب مایع حیات است. ولی نه برای لوازم برقی و الکترونیکی در دنیای الکترونیک آب را دشمن قطعات برقی میدانند. ویپ به واسطه ی برد هوشمندی که دارد وسیله ای الکتیکی میباشد که دارای چیپست،آی سی ، و دیگر المان های میباشد. امروز در این مقاله قرار است در مورد نکاتی که باید در زمان اب خوردگی رعایت کنید صحبت کنیم

چرا اب باعث خرابی ویپ میشود؟

اب و خرابی ویپ

تعمیرات ویپ آبخوردگی​ آب رسانا میباشد. زمانی که اب به داخل دستگاه نفوز میکند و به برد ان میرسد باعث اتصالی میشود به طوری که قطب مثبت و منفی المان های رو برد را به هم دیگه متصل میکند و این امر باعث یک سره شدن بخش مثبت و منفی و اول از همه بخش محافظ برد که میتواند یک قطعه ی کوچک باشد را میسوزد تا به بخش های دیگر اسیب بیشتری وارد نشود.

تعمیرات ویپ آبخوردگی و چیپست؟

زمانی که اب خوردگی به ایسی های حساس برد مانند چیپست برسد میتواند موجب خرابی و سوختن این ایسی ها شود. و در این صورت روند تعمیرات آن میتواند سخت یا حتی غیر ممکن باشد زیرا چیپست قطعه ای نایاب در دنیای ویپینگ میباشد.

تعمیر برد شارژ ویپ و پادسیستم

در صورت اب خوردگی چه مشکلاتی برای ویپ ایجاد میشود

در صورت نفوز اب به داخل دستگاه میتوانید شاهد خاموشی دستگاهتون باشید اب با نفوز به برد الکتریکی میتواند موجب قطعی بین پایه های المان های روی برد شود. داغ شدن دستگاه به علت اتصالی میتواند دیگر علاعم اب خوردگی ویپ و پاد یستم باشد. عدم شارژ شدن دستگاه ارور های متعدد اتومایزر و … میتوانند به علت اب خوردگی باشند.

در زمان نفوز اب به دستگاه ویپ چه کار باید کرد؟

اول از همه در زمان برخورد ویپ با اب اتصال منبع تغزیه ی ان را با برد ویپ  قطع کنید منبع تغذیه ی ویپ و پادسیستم همان باطری ان است در صورت دسترسی به باطری ویپ دارید حتما اتصال ان را با برد الکتریکی قطع کنید .

در صورت عدم دسترسی به باطری سریعا به تعمیرکار ویپ مراجعه کنید و به هیچ عنوان از دستگاه کام نگیرید .

به هیچ عنوان ویپ آب خورده را به شارژ وصل نکنید این کار میتواند باعث خرابی و از بین رفتن دستگاهتان شود.

بعد از قطع کردن اتصال باطری و ویپ در حد ممکن با دستمال رطوبت ان را خشک کنید و در اولین فرصت به تعمیرکار ویپ مراجعه کنید .

در زمان اب خوردگی ویپ و پاد سیستم چه کاری نباید انجام دهیم

تعمیرات ویپ آبخوردگی​ به هیچ عنوان دستگاه را به شارژ نزنید

(چرخش جریان الکتریکی در برد اب خورده و دارای اتصالی میتواند باعث سوختن برد شود.)

هرگز دکمه های دستگاه را نفشارید.

( فشردن دکمه ها میتواند باعث به جریان افتادن انرژی الکتریکی در بخش های مختلف برد شود و این کار باعث اسیب جدی به دستگاه میشود.)

از دستگاه کام نگیرید

این مورد باعث اسیب به بخش پاور و چیپست و حتی باطری دستگاه میشود.

دستگاه را با سشوار و باد شدید خشک نکنید

این کار میتواند باعث بخار شدن آب و در زمان استفاده مشکل ساز میشود.

سریعا به تعمیرکار مراجعه کنید .

برای رفع مشکل دستگاهتان حتما به مراکز تعمیرات ویپ جهت رفع اب خوردگی و اسیب احتمالی مراجعه کنید.

ایا ویپ اب خورده تعمیر میشود

بله در 50 درصد مواقع مشکل اب خوردگی و سوختگی برد به علت اب خوردگی با سرویس ساده رفع میشود . و در بعضی مواقع با تعویض چند المان ساده روی برد مانند مقاومت و خازن مشکل رفع میشود.

در مواقع حاد تر به علت اسیب به لایه های درونی برد الکترونیکی روند تعمیرات ویپ با سختی ودر جاهایی امکان تعمیر نیست یا صرفه ی اقتصادی ندارد .

نوشته شده در اکادمی کلینیک ویپ