تعمیرات ویپ و پادسیستم

تعمیر پادسیستم

تعمیر پاد و سنسور کام دهی اتوماتیک

موضوع: تعمیر پاد

تعمیرپاد سیستم با کام دهی اتوماتیک، پادسیستم برای ترک سیگار یا جایگزین سیگار مناسب است. زیرا با کام دهی نسبتا سفت و حجم نیکوتین مناسب میتواند حس سیگار کشدن را به خوبی القا کند. و برند های تولید کننده ی ویپ و پادسیستم هر روزه در تلاشند که این مدل دستگاه را به سیگار نزدیک تر کنند.روز به روز با پیشرفت صنعت ویپینگ شاهد سبک تر شدن دستگاه ها باریک تر شدن آن ها هستیم که این تغیرات به خاطر نزدیک تر شدن به حس و حال سیگار میباشد. خوب این کار به علت کوچک شدن این دستگاه ها فرایند تعمیر پاد را با مشکل روبه رو میکند.

یعنی در زمان خرید ویپ اتومات باید به فکر خرابی ان و تعمیر پاد هم باشید.

یکی از کار هایی که برند ها انجام داده اند، اتوماتیک کردن بخش تولید بخاد دستگاه های پاد سیستم و پاد ماد میباشد.

این شرکت ها با قرار دادن سنسور حساس به مکش به بخش زیری کویل و بخش ورودی هوا ی دستگاه ها موفق به اتوماتیک کردن ویپینگ شدند . و در نهایت شخص ویپر بدون نگه داشتن دکمه و کار خواصی میتوانند از دستگاه کام بگیرند. دقیقا کاری که شما هنگام سیگار کشین انجام میدهید. سیگار را با فندک روشن میکنید و تمام.

این کار باعث شد کسانی که قصد تهیه یا خرید ویپ و پاد سیستم دارند در دوراهی انتخاب قرار گیرند کام دهی اتومات یا غیر اتومات؟.

معایب سنسور و تعمیر پاد سیستم اتوماتیک

تعمیرات سنسور پاد سیستم

خوب این سنسور روی برد دستگاه ها قرار میگیرد.دقیقا زیر محل قرار گیری کارتریج زیر محفظه ی پلاستیکی ای که پین های کانکتور نیز در ان قرار دارد.  با قرار دادن سنسور مکش در دستگاه های پاد سیستم و پاد ماد باعث حساس تر شدن این مدل دستگاه ها به ریزش جویس و آب خوردگی شد. و همین مورد باعث بروز مشکلات بزرگی در دستگاه میشود.

و استفاده کنندگان با مشکل خرابی ویپ ،برای تعمیر پاد سیستم اقدام کردند. خوب سنسور روی برد قرار میگیرد و برای ارتباط این سنسور با بخش دریچه ی هوا باید یک حفره وجود داشته باشد تا زمان مکش عمل کام گیری صورت گیرد.

این حفره کجا قرار دارد؟  زیر کویل دقیقا در جایی که ریزش جویس که یک اتفاق طبیعی است رخ میدهد یعنی تمام جویس ریخته شده از کویل در انجا جمع میشود! خوب اگر ذره ای جویس از این جا به سنسور برسد درجا آسیب میبیند.

نتیجه چی میشود؟ اگر دستگاه بر اثر عواملی ریزش داشته باشد و این ریزش از حفره ی کویل به داخل دستگاه برود علاوه بر آسیب سنسور و خرابی پاد سیستم  و نیاز به تعمیر پاد در صورت شدید بودن ریزش جویس و نفوذ ان به بخش داخلی برد میتواند به برد ان اسیب جدی بزند پس نتیجه ی کلی چه میشود؟

ریزش جویس = مرگ دستگاه

تعمیر پاد ، قصد ما تخریب دستگاه های اتوماتیک نیست. من خودم به شخصه از دستگاه تری پاد از برند یوول استفاده میکنم که دستگاه کاملا اتوماتیک میباشد و هیچ دکمه ای برای کام گیری ندارد.  و با وجود داشتن ریزش هیچ مشکلی برای دستگاه پیش نمیاید.

مزایای پاد اتوماتیک و تعمیر پاد

مزایای سنسور پاد سیستم

بزرگ ترین مزیت دستگاه های اتوماتیک راحتی استفاده و حس و حالی که زمان استفاده به شما میدهد میباشد.

حسی شبیه به سیگار و راحت حتی میتواند عمر کویل یا کارتریج ما را بالا ببرد. حتی زمان خرابی دستگاه های اتوماتیک نگران تعمیر ان نباشید زیرا این دستگاه ها به راحتی تعمیر میشود.

مجموعه ی تعمیراتی کلینیک ویپ اماده ی ارایه ی خدمات تعمیر پاد و ویپ به شما عزیزان میباشد.

ما در اینجا قصد راهنمایی برای تعمیر پاد سیستم های اتوماتیک و راهکار جلوگیری از خرابی ویپ را داریم.

دستگاه های اتوماتیک در دو شکل تولید میشوند

کاملا اتوماتیک و تعمیر پاد

دستگاه های پادسیستم کوچک مثل درگ نانو2 و کوکو پرایم و کالیبرن ای 2 اس و… تماما اتوماتیک هستند. یعنی هیچ دکمه ای برای خاموش کردن و تنظیم ندارند و کار کرد ان ها به این صورت است که کلا در حالت اماده هستند و زمان مکش با استفاده از سنسور عمل فایر و کام گیری را انجام میدهند. که معمولا چراغی روی بدنه هست که زمان کام گیری روشن میشوند مانند دستگاه جی کی 2.

دستگاه نیمه اتومات و تعمیر پاد

دستگاه های نیمه اتوماتیک یعنی ترکیب دکمه ی فزیکی و سنسور مکش میباشد. یعنی شما هم بدون نگه داشتن دکمه و هم در زمان فشردن دکمه عمل کام دهی انجام میشود و شما میتوانید کام بگیرید.

دستگاه های نیمه اتوماتیک یک خوبی نسبت به دستگاه های تمام اتومات دارند که ان این است که زمان خرابی ویپ و نبودن قطعه ی سنسور میتوان  برای تعمیر پاد  قطعه ی سنسور را از روی برد حذف و دستگاه را کلا دستی کرد

ولی انجام این مدل تعمیر پاد نیاز به رعایت نکات تعمیراتی بسیار مهم میباشد. زیرا در صورت اشتباه امکان خاموشی و مرگ دستگاه شود که تعمیر پاد را ناقص میگزارد.

نشانه های خرابی بخش سنسور و تعمیر پاد

خوب همانطور که گفته شد کار سنسور مکش فعال کردن بخش کام دهی و تولید بخار میباشد.هر اتفاقی که م.جب اختلال در سیستم و روند کام گیری از دستگاه شود به معنی خرابی سنسور میباشد. در صورت رویت هر یک از موارد زیر سنسور دستگاهتان اسیب دیده و برای تعمیر پاد باید اقدام کنید:

فایر اتوماتیک

یعنی بدون کام گرفتن از دستگاه و در حالت اماده باش شاهد تولید بخار و فایر دستگاهتان باشید

ادامه داشتن فایر بعد از اتمام کام گرفتن

یعنی اگر بعد از کام گیری تولید بخار همچنان ادامه داشته باشد یعنی نیاز به تعمیر پاد و سنسور دارید

عدم کام دهی

اگر زمان کام گرفتن دستگاه هیچ عملی نداشته باشد نه تولید بخار نه روشن شدن چراغ دستگاه یعنی دستگاه نیاز به سرویس برد دارد.

در صورت روبه رو شدن با هر یک از مشکلات گفته شده حتما برای تعمیر پاد اقدام کنید.

راهکار جلوگیری از خرابی و تعمیر پاد بخش سنسور مکش

اول از همه باید ریشه ی مشکل را پیدا کنیم و متوجه بشیم که چرا این خرابی اتفاق می افتد؟

با توجه به سابقه ی تعمیر پاد اکثر مشکل به وجود امده برای پاد های اتوماتیک به علت ریزش جویس و نفوذ ان به داخل سنسور میباشد.

برای جلوگیری از خرابی پاد و بخش سنسور به طور منظم  زیر کارتریج را چک کرده و در صورت دیدن ریزش جویس حتما ان را با دستمال تمیز کنید.

برای کنترل درست ریزش جویس سرویس تعویض ماهانه ی کویل را فراموش نکنید و از جویس های اصلی و با کیفیت استفاده کنید.

خرابی و اسیب دستگاه ویپ و پادسیستم و نساز به تعمیر پاد در استفاده ی روزمره طبیعی است و در صورت خرابی نگران نباشید که قابل تعمیر میباشد. با پیشرفت دستگاه های پاد سیستم و ویپ نیاز به تعمیر پاد بسیار ضروری میباشد. و در صورت خرابی پادسیستم میتوانید جهت رفع خرابی و تعمیر پاد به مجموعه ی کلینیک ویپ مراجعه کنید.

تعمیرات تخصصی ویپ و پادسیستم

نوشته شده در اکادمی کلینیک ویپ