تعمیرات ویپ و پادسیستم

تعمیرات شارژ ویپ و پاد سیستم

راهنمای جامع خرابی شارژ ویپ و پادسیستم

موضوع: خرابی شارژ ویپ و پادسیستم

مراجعه با عنوان خرابی ویپ و پادسیستم با مشکل عدم شارژ  یا مشکلات هنگام شارژ بسیاز زیاد میباشد.در مقالات قبلی بارها به رعایت نکات شارژ کردن دستگاه ویپ اشاره کردیم.دستگاه  ویپ و پادسیستم مانند دیگر دستگاه های الکتریکی دارای باطری برای تامین انرژی الکتریکی میباشد. و این باطری باید شارژ شود. خوب این نقطه مشترک بین تمام قطعات الکتریکی است اما نکته ی مهم در باره ی دستگاه های ویپ ، پادسیستم و پادماد این است که این دستگاه ها به مانند گوشی موبایل برد شارژ الکتریکی قدرتمندی ندارند و این نقطه ضعف  ویپ ها میباشد .در ادامه در مورد مشکلات و خرابی شارژ ویپ و پادسیستم ویا شعلت شارژ نشدن ویپ و راهکار جلوگیری از آن صحبت کنیم.

چک کردن میزان شارژ ویپ ها

برای مطلع شدن از میزان شارژ ویپ و پادسیستم در دستگاه های دارای صفحه نمایش یه راحتی قابل مشاهده است که اکثرا مانند موبایل درصد دقیق میزان شارژ باطری را میتوانید چک کنید.
و زمان اتصال ویپ به شارژ علامتی مبنی بر تایید اتصال صحیح شارژ روی ال سی دی به نمایش در می آید.

برای دستگاه هایی که ال سی دی یا صفحه نمایشگر ندارند برای اطلاع از وضعیت دستگاه یک یا چند ال ای دی وجود دارد که زمان کام گیری و متصل شدن به شارژ روشن میشوند.
در اکثر دستگاه ها رنگ سبز به معنی شارژ بالای ۷۰ درصد و رنگ ابی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد و قرمز به معنی شارژ کمتر از ۲۰ درصد میباشد

شارژ دستگاه ویپ
شارژ دستگاه پاد

برد الکتریکی و خرابی شارژ ویپ و پادسیستم

بخش شارژ ویپ و پادسیستم از۴بخش تشکیل میشود:

کانکتور یا درگاه شارژ که روی بدنه ی ویپ میباشد و انواع مختلف تایپ سی یا میکرو میباشد. که بخش خارجی یا همان کابل شارژ و اداپتور را به دستگاه ویپ متصل میکند. این درگاه رابط بین دنیای بیرون و برد الکتریکی ویپ میباشد که با اتصال کابل میتوان به دستگاه متصل شد. خرابی این قطعه میتواند علت شارژ نشدن ویپ یا پاد باشد.

شارژر مخصوص ویپ

شارژر که همان آداپتور  وکابل یا سیم شارژ میباشد.که برق شهر را به برق مورد نیاز برای شارژ انواع وسایل الکتریکی تبدیل میکند. این قطعه ولتاژ ززیاد برق شهر را به حدود 5 ولت با الگوی دی سی تبدیل میکند که تمام ابزار های برقی و الکتریکی مدیون این قطعه میباشند.

برد شارژ که از ایسی و دیگر المان های الکترونیکی روی برد ویپ و پادسیستم میباشد. این برد وظیفه ی تبدیل برق ساده ی ورودی از شارژر به الگوی مناسب برای شارژ شدن باطری را دارد. این برد با فیلتر کردن برق ورودی موجب شارژ باتری دستگاه میشود.اکثر خرابی پادسیستم  از این قطعه میباشد.

برد شارژ ویپ
باطری مناسب ویپ و پادسیستم و خرید ویپ

باطری که تمام قسمت های بالا برای شارژ این بخش کار میکنند.و وظیفه ی تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز ویپ و پادسیستم را دارد. این قسمت در مدت زمان کوتاه شارژ میشود و برای تایم طولانی تر نیروی مورد نیاز سیستم را تامین میکند برای مثال حدود 30 دقیقه شارژ میشود و برای 24 ساعت انرژی تولید میکند.

هریک از چهار قسمت گفته شده اگر دچار مشکل یا ایراد باشد در روند شارژ میتواند اختلال ایجاد کند و شاهد  مشکل عدم شارژ ویپ و پادسیستم باشیم.

شارژر ویپ و پادسیستم که همان آداپتور و سیم یا کابل شارژ برای شارژ ویپ و پادسیستم باید از اکسسوری اورجینال و باکیفیت استفاده کنید.استفاده از شارژر فیک و بی کیفیت باعث آسیب جدی به دیگر بخش ها میشود وشاید با تعمیرات ویپ و پادسیستم هم رفع نشود.

شارژر مناسب برای استفاده ی ویپ آداپتور اورجینال برند های مختلف ،  خروجی ۲ آمپر و ۵ ولت باشد . توجه داشته باشید هرگز از شارژر فست استفاده نکنید استفاده از آداپتور های فست شارژ میتواند باعث بالا رفتن دمای دستگاه و آسیب جدی به آیسی شارژ ویپ و سیستم میشود.

نحوه ی صحیص شارژ کردن ویپ

بیشتر مراجعه برای تعمیر ویپ و پادسیستم به مجموعه ی کلینیک ویپ به علت استفاده از آداپتور فست و غیر استاندارد میباشد.کابل شارژ، این قسمت هم بسیار مهم است و اگر از سیم کیفیت پایین استفاده شود میتواند باعث افت کیفیت شارژ و طولانی شدن فرایند شارژ باطری شود .

شارژر فندکی خودرو میتواند قاتل ویپ و پادسیستم شما باشد زیرا هیچ خروجی ثابتی ندارد و در دور موتور های مختلف یک خروجی متفاوت میدهد و باعث خرابی ویپ و پادسیستم میشودگرما ، استفاده از شارژر فست ، کابل نامناسب و شارژر فندکی خودرو باعث ایجاد گرمای غیر طبیعی شده و این گرما باعث آسیب به برد و باطری ویپ میشود و دستگاهتان برای تعمیرات ویپ و پادسیستم مهمان ما میشود

کانکتور شارژ ویپ و پادسیستم

کانکتور شارژ ویپ و پادسیستم

بخش بعدی کانکتور میباشد همان قسمتی که کابل شارژ به ان متصل میشود. معمولا روی دستگاه های ویپ و پادسیستم میتوانید به صورت کانکتور میکرو یو اس بی و تایپ سی مشاهده کنید.این قسمت هم در صورت خرابی ما را برای شارژ کردن دستگاه دچار مشکل میکند .معمولا خرابی این قسمت به علت استفاده ی طولانی مدت از دستگاه و یا ضربه و حتی ریزش جویس اتفاق می افتد که اصلا جای نگرانی نیست و به راحتی تعمیر میشود .

آب خوردگی ، در صورتی که ویپ شما با آب تماس داشته باشد مثل افتادن دستگاه در آب یا استفاده دستگاه با دست خیس میتواند علاوه بر آسیب به دیگر قسمت های ویپ با باطری و برد شارژ دستگاه و کانکتور شارژ یا همون سوکت شارژ آسیب بزند.مشکل خرابی ویپ با ایراد خرابی سوکت شارژ به راحتی با تعویض آن توست تعمیرکار ویپ قابل تعمیر و رفع ایراد میباشد.

مشکل شارژ ویپ و خرابی برد شارژ

تعمیر برد شارژ ویپ و پادسیستم

برد شارژ ویپ و پادسیستم از قطعات و المان های الکتریکی مثل مقاومت خازن و سلف تشکیل شده است و تمام این المان ها کار محافظت و بهبود به کار اصلی ترین بخش برد شارژ یعنی آیسی شارژ را دارند.آیسی شارژ ویپ و پاد سیستم بشدت حساس و بسیار آسیب پذیر میباشد و در صورت استفاده ی نا درست از دستگاه امکان اسیب و خرابی را دارد.
استفاده از فندکی خودرو شارژر فست گرما ضربه ریزش جویس اب خوردگی میتواند به این ایسی آسیب جدی وارد کند.(البته این عکس عکس ای سی چیپست دستگاه پاد هیرو از برند گیک ویپ هست.)

باطری و خرابی شارژ ویپ و پادسیستم

باطری ، تمام قسمت های برد شارژ ویپ و پادسیستم وظیفه ی شارژ این بخش مهم را دارند .
و خرابی میتواند باعث خالی شدن شارژ باطری ویپ و عدم کارکرد دستگاه ویپ و پادسیستم شود.
خالی ماندن طولانی مدت باطری میتواند به سلامت باطری آسیب بزند و عمر آن را کم کند برای سالم ماندن باطری ویپ و پادسیستم هرگز از شارژر فست و اکسسوری فیک و فندکی ماشین استفاده نکنید. باطری دارای عمر مفید است که با گذشت زمان این عمر کاسته میشود و معمولا باطری ها ی لیتیومی را باید بعد از یک سال یا یکسال و نیم تعویض کنید.

باطری مناسب ویپ و پادسیستم و خرید ویپ

رفع خرابی باطری تاثیر زیادی در تعمیرشارژ ویپ  دارد و برای رفع خرابی این بخش باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید ویپ های باطری داخلی فقط و فقط به دست تعمیرکار تعویض میشود و دستگاه باطری خارجی به راحتی قابل تعویض میباشد.

در صورت مشاهده ی مشکل شارژ دستگاه ویپ و پادسیستم قبل از مراجعه به تعمیرکار برای تعمیر ویپ اول شارژر خود را برسی کنید همان آداپتور و کابل شارژی که استفاده میکنید. بعد از ان کانکتور خود را چک کنید به علت جابه جایی ویپ و قرار دادن ان در جا های مختلف مثل جیب و کیف امکان کثیفی وجود دارد و این کثیفی میتواند موجب عدم شارژ ویپ شود مرحله ی سوم چک کردن دمای دستگاه اگر در زمان قرار دادن ویپ در شارژ بدنه ی ویپ شروع به گرم شدن غیر طبیعی کنید مثلا با سرعت بالا دستگاه داغ شود به طوری که به راحتی با در دست گرفتن ویپ دستتان بسوزد قطعا ایسی شارژ یا المان های برد شارژتان اسیب دیده و برای رفع خرابی به تعمیرکار جهت تعمیرات شارژ ویپ مراجعه کنید مرحله ی چهارم باطری اگر دستگاهتان مدت زمان زیادی زمان میبرد تا شارژ شود و بعد از شارژ کیفیت شارژ خوبی ندارید با جابه جا کردن باطری امکان رفع مشکل وجود دارد


اگر بعد از چک کردن مراحل بالا اگر مشکل شارژ ویپتان ادامه دار بود با کارشناسان مجموعه ی کلینیک ویپ جهت رفع مشکل و راهنمایی از طریق بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید

تعمیرات تخصصی ویپ و پادسیستم

نوشته شده در اکادمی کلینیک ویپ