تعمیرات ویپ و پادسیستم

آیا ویپ قابل تعمیر است؟

آیا ویپ قابل تعمیر است؟

آیا ویپ قابل تعمیر است؟

یک سوال کلی با پاسخ مشخص(بستگی داره). اما ما اینجا جواب کلی نداریم. قراره در این مقاله به این سوال که شاید ذهن خیلی از ویپر ها را درگیر کرده باشه پاسخ دهیم و بررسی کنیم در چه صورتی میتوان دستگاه اسیب دیده را تعمیر کنیم.ایا تعمیر ویپی که در دست داریم کار درستی است؟ یا بهتره به فکر دستگاه جدید باشیم؟ آیا ویپ قابل تعمیر است؟ این سوال هم برای ویپر ها و هم برای افرادی که به تازگی تصمیم به خرید پاد ویپ و یا پادماد را دارند مهم است. خوب شما دارید برای خرید دستگاه هزینه میکنید باید بدانید که درصورت آسیب ویپ و خرابی که با توجه به الکتریکی بودن ان طبیعی است. امکان تعمیر دارد یا خیر. در این مقاله از آکادمی کلینیک ویپ قرار است به این سوال بزرگ پاسخ دهیم.

آن چه در این مقاله میخوانید

تعمیر ویپ چیست؟

اول از همه باید بدانید تعمیر ویپ چیست.به  طور کلی  زمانی که ویپ،پاد و پادماد دچار مشکلی باشد که منجر به اختلال در کار عادی دستگاه  شود. میگوییم دستگاه خراب شده است. مانند عدم شارژ باتری عدم تولید بخار. خاموشی، ارور های متعدد دستگاه چک اتومایزر-دمای نا متعارف -شورت اتومایزرو… در این جا متخصصان تعمیرات ویپ با بررسی بخش های مختلف ویپ مانند اتومایزر ماد ، تنظیمات و مود های ویپ و باتری در صورت داشتن ایراد جزئی خرابی را رفع میکنند. اما اگر به دلایل مختلف بخش داخلی بدنه ی دستگاه مانند برد الکتریکی آسیب دیده باشد، با بررسی بخش های برد و سرویس بخش معیوب اقدام به تعمیر ان میکنند. تعمیر ویپ کار متخصص تعمیرات ویپ میباشد و در صورت دستکاری برد الکتریکی توسط افراد متفرقه میتواند منجر به از دست رفتن دستگاه شود. و صاحب دستگاه را درگیر هزینه های سنگین خرید ویپ جدید کند.

خرابی های ویپ به چند دسته تقسیم میشود؟

آیا ویپ قابل تعمیر است؟ خرابی های ویپ به چند دسته تقسیم میشود؟

همان طورکه میدانید.دستگاه ویپ،پادسیستم و پادماد از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بخش های کلی میشود اتومایزر ، ماد(بدنه) و باتری که در تمام دستگاه ها یکسان است. بعضی ها اتومایزر دارند بعضی ها کویل یا کارتریج به هر صورت تمامی این ها کار یکسانی میکنند. بدنه نیز همینطور و باتری وظیفه ی تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه را دارد.اما اگر ریز تر شویم بخش های تشکیل دهنده کلی تر میشود. بخش های عمومی که به راحتی قابل مشاهده است مانند اتومایزر و ماد و باتری. که اتومایزر از کویل و مخزن تشکیل شده است که این کویل خود نیز از پنبه و المنت تشکیل شده. ماد دستگاه که کار اصلی ویپ را میکند خود از باتری دکمه های مختلف و درگاه شارژ ودر بعضی مدل ها از صفحه نمایشگر، کانکتور(محل اتصال اتومایزر یا کویل) تشکیل شده است. ریز تر که شویم برد الکتریکی را میبینیم که از آی سی های مختلف ، چیپست بلوک های اجرای دستور(قطعه الکتریکی دکمه) فیوز ها و … تشکیل شده است.

 کوچک ترین ایراد و ناهماهنگی که در کار این بخش ها اختلال ایجاد کند میتواند از درست کار کردن ویپ جلوگیری کند. این هم بدانید که تمام خرابی ها نیاز به مراجعه به تعمیرکار ندارد. و میتوانید خودتان در خانه خرابی ایجاد شده را رفع کنید. این کار ها همان سرویس دوره ای دستگاه است که باید انجام شود. به طور کلی خرابی دستگاه ویپ ، پادسیستم و پادماد به سه دسته ی خرابی عمومی و خرابی نرم افزاری و خرابی سخت افزاری تقسیم میشود که در ادامه به بررسی این سه دسته خرابی و عوامل ان میپردازیم.

آیا ویپ قابل تعمیر است؟خرابی عمومی

رفع خرابی عمومی ویپ در جواب سوال آیا ویپ قابل تعمیر است؟ بسیار اهمیت دارد. هر دستگاه ویپ و پادسیستم نیاز به سرویس دوره ای دارد. این سرویس دوره ای همان تعویض منظم کویل یا کارتریج است. کویل یا همان قطعه ای که از پنبه و المنت تشکیل شده و وظیفه ی تبخیر جویس را دارد.کویل عمر مفید دارد که بعد از ان دچار خرابی میشود. علاعم خرابی کویل افت طعم رسانی زدن گلو در زمان کام گیری و شدید شدن ریزش جویس میباشد.  در بعضی مواقع خرابی کویل موجب عدم کام دهی و ارور های مربوط به اتصال کویل با دستگاه میشود. خطاهایی مانند چک اتومایزر- خطای اتصال کوتاه و چشمک زدن چراغ دستگاه از علاعم خرابی کویل میباشد. عموم خرابی دستگاه های ویپینگ میتواند از خرابی کویل یا کارتریج باشد. که با تعویض این قطعه رفع میشود و نیازی به مراجعه به تعمیر کار نیست.

 

.آیا ویپ قابل تعمیر است؟خرابی عمومی

کلا خرابی های عمومی این گونه است که مربوط به قطعه ای میشود که به راحتی قابل تعویض است و نیازی به تخصص خاصی ندارد. ایراد دیگر میتواند به خاطر باتری باشد. عموما خاموشی های ناگهانی ویپ به علت خرابی باتری است . اگر دستگاهی دارید که از باتری های خارجی پشتیبانی میکند. و دسترسی به باتری ان دارید، با تعویض آن اقدام به رفع مشکل خاموشی ویپتان کنید. کلا مشکلات عمومی دستگاه ها معمولا به کویل و  باتری بر میگردد که به راحتی با تعویض ان میتوانید مشکل را رفع کنید.

خرابی و مشکلات نرم افزاری ویپ

آیا ویپ قابل تعمیر است؟خرابی و مشکلات نرم افزاری ویپ

این دسته از مشکلات میتوان گفت هم آسان رفع میشوند و هم میتواند دردسر ساز باشد. مشکلات نرم افزاری به تنظیمات دستگاه یا همان مود های مختلف قابل تنظیم مرتبت میشود. که به راحتی با ریست کردن دستگاه یا تنظیم مجدد آن رفع میشود. اکثر اتومایزر های فابریک با کویل ساب اهم باید رو حالت یا مودی استفاده شود که به صورت وات خروجی دارند. و در صورت استفاده با حالت های دیگر مانند خروجی های دما احتمال خرابی و سوختن کویل وجود دارد.

 سخت ترین خرابی نرم افزاری مربوط به برنامه ریزی چیپست و آی سی هایی دارد که وظیفه هایی مانند رابط کاربری و اندازه گیری های مختلف را بر عهده دارند. میباشد این مدل خرابی میتواند با علاعمی مانند خاموشی ناگهانی . عدم کام دهی و ارور های نا متعارف به نمایش دراید. در دستگاه های لاست ویپ خرابی ناشی از نرم افزار و برنامه ریزی چیپست به شکل خاموش و روشن شدن پی در پی به نمایش در میآید. به طوری که زمان روشن کردن دستگاه. ویپ روی لوگو گیر میکند و روشن نمیشود.این خرابی مربوط به چیپست کوئست میباشد. مثال دیگر برای خرابی نرم افزاری میتوان به دستگاه های سری درگ برند ووپو اشاره کرد که بعد از مذتی استفاده دچار مشکل خاموشی ناگهانی میشوند. یعنی با روشن کردن ویپ و بعد از چند بار استفاده دستگاه خود به خود خاموش میشود و باید دوباره روشن شود. این خرابی مربوط به برنامه ریزی چیپست دستگاه است که باید برای رفع ان چیپ اصلی دستگاه را تعویض کرد. حال سوالی که پیش میاید آیا ویپ قابل تعمیر است؟ باید بگویم که دستگاه های که تنظیمات ان دستکاری شده باشد به راحتی قابل تعمیر است. اما مشکلات نرم افزاری که ازبرنامه ریزی چیپست میباشد. در بعضی مواقع با به روز رسانی نرم افزاری مشکل حل میشود. در دستگاه های قدرتمند قابلیت بروزرسانی با برنامه ی مخصوص ان برند که در سایت رسمی ان هست امکان پزیر میباشد. روش دیگر برای تعمیر ویپ مشکل دار تعویض ایسی معیوب با مشابه ان است اما دسترسی به این ایسی ها بسیار محدود است و انجام این کار همیشه امکان پزیر نیست.

خرابی و مشکلات سخت افزاری

بعد از خرابی های کویل و باطری بیشترین عاملی که موجب اختلال در عملکرد ویپ و پادسیستم و پادماد  میشود مشکلات سخت افزاری است. سخت افزار همان برد الکتریکی است که تمام المان هایی مانند سوکت شارژ دکمه ها ،ال سی دی، ایسی ها و دیگر قطعات بر روی ان سوار است. خرابی یکی از این المان ها موجب میشود که خروجی خوبی را از ویپ دریافت نکنید. ویپ دستگاهی الکترونیکی میباشد این را خیلی گفته ام که با توجه به الکترونیکی بودن این دستگاه خرابی طبیعی است. با ضربه، برخورد رطوبت، ریزش جویس و عوامل دیگر مانند استفاده از باطری نامناسب و استفاده از شارژر فیک یا شارژر فست میتواند بخش سخت افزاری دستگاه اسیب ببیند

خرابی و مشکلات سخت افزاری

آب دشمن اصلی برد الکتریکی است. کوچک ترین نفوذ مایعات به داخل ماد دستگاه که برد الکتریکی در ان وجود دارد میتواند موجب اتصالی و اسیب بخش بزرگی از برد شود. عامل دیگر موثر در خرابی دستگاه های ویپینگ، استفاده از باطری های فیک و نامناسب است. ویپ قدرت زیادی از باطری دریافت میکند.و برای کارکرد درست باید از باطری های با امپر بالا و مخصوص ویپ استفاده کنید در غیر این صورت برد به علت تغذیه نشدن درست اسیب میبیند. گرما و سرمای بیش از حد میتواند به سلامت کارکرد ایسی ها اسیب جدی وارد کند. تمام المان های الکتریکی با قلع که ماده ی رسانا و نرمی است به هم دیگر متصل شده اند. ضربه ی سخت میتواند اتصال بین قطعات روی برد را قطع کند.که منجر به خرابی و عدم کارکرد درست ویپ میشود.بر میگردیم به عنوان مقاله آیا ویپ قابل تعمیر است؟ مشکلاتی که برای برد الکتریکی پیش میآید باید به دست متخصص تعمیر ویپ رفع شود. حتی باز کردن ویپ و پادسیستم و پادماد نیاز به تخصص دارد. و درصورت عدم باز شدن صحیح اجزائ مختلف دستگاه آسیب میبیند. تعمیر برد الکتریکی در 90 درصد اسیب ها قابل تعمیر است مگر تعمیر ان برد صرفه نباشد یا نیاز به قطعه ای داشته باشد که در دسترس نباشد.

چه دستگاه هایی درصورت خرابی تعمیر نمیشوند؟

دستگاه های ویپینگ در دسته ی کالاهای لوکس قرار میگیرد. تامین قطعات بعضی از برند ها بسیار سخت و مشکل میباشد. یا حتی صرفه ی اقتصادی برای تامین بعضی قطعه ها نیست. برای همین اکثر تعمیرکار های ویپ برای رفع ایراد مجبور به تامین قطعه از برد اوراق میباشد. دستگاه هایی که در ایران زیاد وجود ندارند مانند اسپایر- کوبی-هاتسیگ-آسمادوس و… این برند ها به علت کم بودن در بازار ویپ ایران احتمال تعمیر در صورت نیاز به تعویض قطعه کمتری نسبت به برند هایی مانند اسموک-ووپوو-گیک ویپ-ویپرسو و غیره دارند.در خرید دستگاه دقت کنید! پادهای ظریف و کوچک مانند ویپ انلی -کوبی و … به علت کوچک بودن برد الکتریکی در صورت اسیب سخت افزاری فرایند تعمیر سخت تر و در بعضی مواقع تعمیر غیر ممکن خواهد بود. پادهای یک بار مصرف که از نامشون معلوم است یک بار مصرف اند و در صورت خرابی امکان تعمیر ندارد و به صرفه نیست. در کل هرچه دستگاه کوچک تر باشد امکان تعمیر سخت تر خواهد بود. بعضی از دستگاه ها هم صرفه ی اقتصادی و ارزش تعمیر ندارند مانند دستگاه هایی که چندین سال از ساختن ان ها میگزرد و لوازم جانبی ان ها مانند کویل و کارتریج به سختی پیدا میشود.

آیا ویپ قابل تعمیر است؟کاردرستی است؟

باتوجه به قیمت بالای تجهیزات ویپینگ در ایران در برخی مدل های پیشرفته و دستگاه های خوب بازار، در صورت خرابی ارزش تعمیردارند و میتوان با هزینه ای کم دستگاه مثل روز اول شوند. و به جای هزینه ی چند میلیونی برای خرید دستگاه جدید با هزینه ای بسیار کمتر از دستگاه استفاده ی مجدد کرد. کار تعمیر ویپ با تعمیرات بردالکتریکی و موبایل و لبتاب متفاوت است و حتما باید دست متخصص انجام شود در این صورت به جرعت میتوان گفت کار به صرفه و درستی است.

نتیجه

درنهایت پاسخ سوال آیا ویپ قابل تعمیر است ؟ باید بگوییم که  90 درصد اسیب های نرم افزاری و سخت افزاری ویپ و پادسیستم و پادماد ها به راحتی با سرویس بخش های مختلفو معیوب قابل تعمیر میباشد. در صورت نیاز به قطعه ی خاص و کمیاب و یا خرابی بخش بزرگی از برد که موجب شود فرایند تعمیرات سخت و پرهزینه شود به طوری که صرفه ی اقتصادی و زمانی نداشته باشد. امکان تعمیر وجود ندارد و باید به فکر خرید دستگاه جدیدباشید. اما با رعایت نکات کوچک مانند نظافت مرتب دستگاه و استفاده از اکسسوری های اصلی و باکیفیت و عدم استفاده از شارژر فست و فندکی ماشینو استفاده ی صحیح میتوانید از خرابی دستگاه جلوگیری کنید. خرید و انتخاب ویپ مناسب و قدرتمند نیز در خرابی ان بسیار اثر دارد. در بخش آکادمی کلینیک ویپ با مطالعه ی مقالات آموزشی میتوانید از خرابی دستگاه ویپ پادسیستم وپادماد خود جلوگیری کنید. مجموعه ی کلینیک ویپ با چند سال سابقه ی تعمیرات انواع دستگاه های ویپ، درصورت خرابی و مشکلات سخت افزاری درکنارشما عزیزان میباشد.

تعمیرات تخصصی ویپ و پادسیستم همراه با ضمانت.

نوشته شده در اکادمی کلینیک ویپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *