تعمیرات ویپ و پادسیستم

اتومایزر ویپ

تفاوت اتومایزر ویپ

(اتومایزر ساب اهم و مکانیکال)

تفاوت اتومایزر ویپ، در دنیای ویپینگ به محل قرار گیری کویل و مخزن جویس و لبی ، اتومایزر میگویند که این بخش وظیفه ی اصلی یعنی تبدیل مایع جویس به بخار قابل استنشاق را دارد. این وظیفه ی مهمی میباشد که اتومایزر ان را بر عهده دارد.اتومایزر مدل های مختلفی دارد که در هر مدل شاهد تفاوت هایی در بخش طعم رسانی تفکیک طعم و حجم کلود هستیم. این بش محم در دنیای ویپینگ جایگاه مهمی دارد. زیرا تمام عمل تبخیر جویس  در این قطعه رخ میدهد و نحوه ی تبخیر جویس، نحوه ی ورود و خروج هوا در کیفیت کامگیری تاثیر دارد. خیلی ساده اتومایزرهای مختلف طعم رسانی و قابلیت های مختلفی دارد.

 اتومایزر ها به دو دسته ی اصلی تقسیم میشوند :

تفاوت اتومایزر ویپ های ساب اهم

اتومایزر ساب اهم

اگر ویپیر باشید حتما نام ویپینگ ساب اهم به گوشتان خورده این مدل ویپینگ ارز اتومایزر های ساب اهم میاید در کل به اتومایزر هایی که کویل سرهمی با پنبه یا کویل یک بار مصرف دارند و بعد از سوختن کل پک کویل تعویض میشود را اتومایزر ساب اهم میگویند. مانند اتومایزر اکثر ویپ های کیت که برند ها تولید میکنن. حدود 90 درصد پکیج ویپ که از فروشگاه ها تهیه میششود اتومایزر ساب اهم دارند.اتومایزر های ساب اهم معروف در بازار ایران اتومایزر زعوس از برند گیک ویپ و اتومایزر ای تانک ویپرسو میباشد.

اتومایزر ساب اهم معمولا کویل هایی با مقاومت از پیش تایین شده دارند و این کویل ها هر کدام بازه ی وات مشخص برای مثال اتومایزر زعوس که گفته شده بود کویل هایی با مقاومت (0.4 و 0.2 و 0.25و 0.15) دارد که اجازه ی ویپینگ از بازه ی 30 تا 90 وات را به شما میدهد.

به خاطر همین که این اتومایزر ها دارای مقاومت از پیش تایین شده هستند به ان ها ساب اهم میگویند. اتومایزر های ساب اهم بعد از مدتی که نیاز به تعویض قطعه مصرفی باشد بسیار ساده کویل ان با کویل دیگری عوض میشود و بعد از اب بندی 10 دقیقه ای اماده ی استفاده میشود. این یکی از نکات مثبت اتومایزر های ساب اهم است که راحتی در استفاده را برای یوزر دارد.ریزش جویس به علت عبور محفظه ی هوا از مرکز کوئل در اتومایزر های ساب اهم بسیار شایع است ریزش جویس پاچش داخل دهان.

اگر در زمان جابه جایی یا هرچیز دیگر مانند خالی بودن مخزن جویس دکمه ی فایر دستگاه فشرده شود امکان اسیب به کویل وجود دارد و در صورت خرابی کویل تنها راه رفع عیب تعویض کویل است. کویل در اتومایزر های ساب اهم یک قطعه ی نسبتا گران است و کوچک ترین اشتباه در استفاده میتواند  ضرر چند صد هزار تومانی برای شما به جا بگزارد.

دریچه هوا یا ایر فلو در اتومایزر های ساب اهم به دو شکل بالا یا پایین وجود دارد. اتومایزر هایی که دریچه هوای ان ها پایین است ریزش و لیکینگ بیشتری نسبت به اتومایزر های دریچه بالا دارند.اتومایزر زعوس ایکس از نوع دریچه هوا بالا است و به همین دلیل ریزش کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد.

 

تفاوت اتومایزر ویپ مکانیکال

اتومایزر مکانیکال

اتومایزر مکانیکال از نامش معلوم است که با یک قطعه ی کاملا دستی و قابل شخصی سازی طرف هستید. اتومایزر های مکانیکال با مکانیزم متفاوت از ساب اهم باعث خروجی بهتر و حرفه ای تر میشود.حال موضوع این است که چرا این اتفاق می افتد. در اتومایزر های مکانیکال شما قابلیت استفاده از المنت هایی با جنس های مختلف و سطح بالا را دارید. این جنس مختلف المنت باعث سوختن بهتر جویس و در نهایت طعم رسانی بهتر میشود.

بر اساس مدل کویل اتومایزر های مکانیکال به دو دسته تقسیم میشوند.

تفاوت اتومایزر ویپ مکانیکال با کویل فنری

همانطورکه از نامش معلوم است این مدل از المنت های فنری ساپرت میکند. این مدل کویل های المنتی دارای بافت های مختلف است. این کویل ها با توجه به بافت ان قابلیت طعم رسانی بهتر یا قابلیت کلود بیشتر دارند چون این مدل المنت ها محدودیت واتیج زیادی ندارید و میتوانید در واتیج های بالاتر که در کویل های معمولی امکان ندارد استفاده کنید.

اتومایزر با کویل المنتی

به طور ساده المنت های فنری دارای بافت هایی هستند که مقاومت کویل را در برابر سوختن بالاتر میبرد. بافت هایی مانند فیوز کلپتون و تویسد مسز از این بافت ها هستند. همچنین کویل های مکانیکال دارای جنس های مختلفی هستند که اجازه ی استفاده از حالت تنظیم دما در دستگاه های پیشرفته را میدهد.

اتومایزر های مکانیکال با کویل فنری دو مدل کلی دارد

اتومایزر مکانیکال سینگل

اتومایزر سینگل که اسم کامل ان سینگل کویل میباشد به این معنی است که در اتومایزر اجازه ی بستن یک عدد المنت را دارید. در این مدل اتومایزر معمولا واتیج و حجم بخار کمتری را تجربه میکنید

اتومایزر مکانیکال دوآل

اتومایزر های دوال کویل به معنی دوبل بودن کویل المنت ان میباشد. یعنی دو عدد المنت فنری در قسمت کف اتومایزر میباشد. این مدل از سینگل کویل قوی تر میباشد و در جاهایی میتواند طعم رسانی بیشتری به همراه داشته باشد. اتومایزر های دوال را میتوانید در واتیج های بالا استفاده کنید که این کار باعث ایجاد حجم بخار بیشتر میشود.

اتومایزر ویپ با کویل توری یا مش

اتومایزر مکانیکال مش

اتومایرزر های مش با استفاده از کویل های به شکل توری عمل گرم شدن و تبخیر جویس را انجام میدهد این نوع المنت به شکلی کاملا تخت به شکل توری میباشد که این سطح تخت با عبور جریان از خود داغ شده و جویس را به بخار تبدیل میکند. این مدل ویپینگ باعث ایجاد طعم رسانی بالاتر و تولید بخار مورد قبول، میشود.ویپینگ با کویل مش حس سبکی و راحتی کام را به شما القا میکند و این مدل اتومایزر حس خوب ویپینگ را به ارمغان میاورد. این کویل ها جنس ها و الیاژ های مختلفی دارد مانند نیکل و کنتال و ….

واتیج استفاده در اتومایزر های با کویل مش محدود هست به علت نازکی و تخت بودن المنت های مش این توری ها بسیار نسبت به تولید حرارت حساس میباشند و در صورت فشار زیاد در واتیج های بالا احتمال سوختن و پارگی المنت وجود دارد.

در این مدل کویل هم مدل ها بافت ها و جنس های مختلفی وجود دارد.

اتومایزر MTL مکانیکال و ساب اهم

اتومایزر های ام تی ال از نامش معلوم است. برای مصرف سالت نیکوتین میباشدو بازه ی وات مصرفی زیر 30 وات مورد استفاده قرار میگیرد. اتومایزر های ام تی ال قالبا از کویل های فنری مخصوص با مقدار مقاومت بالای 0/5 اهم میباشد که این کویل ها اجازه ی استفاده ی سالت نیکوتین مشابه پاد سیستم را به شخص میدهد.

اتومایزر های ساب اهم ام تی ال عموما کویل های اماده با مقدار مقاومت بالا دارند و میتوانید با استفاده از ان ها روی ماد های مختلف سالت نیکوتین استفاده کنید.

 

مکانیکال یا ساب اهم؟

این سوال میتواند برای خیلی از ویپر ها به وجود بیاید که ایا اتومایزر ساب اهم خوب است یا مکانیکال؟ این سوال میتواند یک سوال شخصی باشد اتومایزر های مکانیکال عموما قطعه ای حرفه ای در دنیای ویپینگ به شمار می اید. این اتومایزر ها اگر به درستی راه اندازی شوند میتواند طعم بسیار زنده تر با تفکیک بهتر نسبت به اتومایزر ساب اهم داسته باشد.

در کل اتومایزر های مکانیکال عمر قطعات مصرفی بهتر و خروجی بهتری میتواند داشته باشد. اما هرچی خروجی شما بهتر باشد بخار بیشتری داشته باشد مصرف جویس بالاتری هم دارد.

اتومایزر ساب اهم به صورت راحت تر استفاده میشود و در صورت سوختن کویل عوض کردن کویل ان راحت تر از مکانیکال است.و مصرف جویس پایین تری خواهید داشت. (تفاوت اتومایزر ویپ)

 

تعمیرات ویپ وپادسیستم در تهران و ایران

نوشته شده در اکادمی کلینیک ویپ