تعمیرات ویپ و پادسیستم

تعویض باتری ویپ

تعویض باتری ویپ

تعویض باتری ویپ

ویپ،پادسیستم و پادماد یک دستگاه الکترونیکی هستند. یعنی تمام خروجی این دستگاه که منجر به تولید بخار قابل استنشاق میشود. از طریق المان ها و قطعات الکترونیکی انجام میشود. هر چیزی در این دنیا برای انجام کاری نیاز به سوخت و انرژی دارد. انرژی مورد نیاز این اتفاق در دنیای ویپ همان انرژی الکتریکی است. حال سوالی که پیش می آید این است که انرژی ویپ از کجا تامین میشود؟ همانطور که میدانید انرژی مورد نیاز کار کامپیوتر های خانگی و تلوزیون و … از طریق سیم برق متصل به پریز شهر تامین میشود. ولی ویپ ها و پادسیستم ها دستگاه های همراه هستند مانند گوشی موبایل پس برای تامین انرژی مورد نیاز از باتری در این دستگاه ها استفاده شده است. باتری هایی از جنس لیتیوم یونی که در زمان کوتاهی شارژ میشوند و مدت زمان طولانی تری مانند یک روز خروجی و امکان استفاده دارد. باتری به خاطر فرایند شارژ و خالی شدن بیش از حد یک عمر مفید دارد و روز به روز از کیفیت و خروجی آن کاسته میشود. و بعد از یک مدت میبینید که ویپتان خاموش شده است یا خروجی خوبی ندارد. در اینجا اولین کاری اشخاص در این موقعیت انجام میدهند تعویض باتری ویپ است.در ادامه به این موضوع پرداختیم که در صورت خرابی باتری ویپ چه کاری باید انجام دهیم . و چه کارهایی باتری دستگاه را نابود میکند.

محتوای جدول

انواع ویپ از نظر باتری

ویپ،پادسیستم و پادماد ها از نظر باتری به چند دسته تقسیم میشوند. دسته ی کلی میشه دستگاه های باتری داخلی و باتری خارجی . تفاوت زیادی از نظر کارایی و استفاده باهم ندارند ولی تفاوت کلی در میزان حجم باتری، ظرفیت شارژ و نحوه ی تعویض ان در صورت خرابی وجود دارد. دستگاه های باتری داخلی معمولا با یک میزان حجم و ظرفیت ثابت یعنی برای مثال ایجیس بوست از برند گیک ویپ باتری 1500 میلی آمپری داره که نمیشه ظرفیت آن را افزایش داد. اکثر دستگاه های پادسیستم یعنی 99 درصد از این نوع یعنی باتری داخلی هستند. مورد دوم دستگاه های باتری خارجی میباشند که کیت ویپ هیچ باتری ندارد و شخص خریدار باید برای استفاده از دستگاه و تعویض باتری ویپ ، باتری را به صورت جدا تهیه کند.

انواع ویپ از نظر باطری| تعویض باتری ویپ

این ویپ ها یک محل برای جاگزاری باتری دارند. باتری های خارجی این ویپ ها از جنس لیتیوم یون هستند که قابلیت شارژ از طریق خود ویپ را دارند. در دنیای باتری هر باتری یک اندازه و سایز دارند که باتری مورد استفاده در ویپ از دو سایز 18650 یا 21700 میباشد. خوبی این دستگاه ها این میباشد که با تهیه ی باتری با ظرفیت بالا میتوانید مدت زمان بیشتری از دستگاهتان استفاده کنید. اکثر ویپ ها ی حرفه ای از باتری خارجی با سایز 18650 یا 21700 پشتیبانی میکنند. خوبی این مدل از دستگاه ها این است که در صورت خرابی باتری شخص استفاده کننده به راحتی میتواند باتری معیوب را جایگزین کند و نیازی به مراجعه تعمیرکار ندارد. بعضی از ویپ ها یا پادماد های باتری خارجی به صورت همزمان از دو مدل باتری 18650 و 21700 پشتیبانی میکنند. مانند مدل اورسا کوئست که با یک تبدیل میتوانید از باتری 18650 و بدون تبدیل از باتری سایز 21700 استفاده کنید.

مفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

باتری ویپ چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

باید این را بدانید که باتری در دستگاه های ویپ بسیار مهم میباشد. اگر از باتری بی کیفیت استفاده کنید. یا عمر باتری تمام شده باشد. نمیتوانید لذت کافی را از ویپ کردن ببرید.باتری ویپ به خاطر خروج لحظه ای جریان، ان هم در حجم بسیار بالا. باید باکیفیت باشد و آمپر لحظه ای بالایی داشته باشد. در سایز باتری 18650 و یا 21700 انواع بسیار زیادی وجود دارد بعضی باتری ها برای چراغ قوه بوده و بعضی برای پاور بانک یا لبتاب و … باتری ویپ باید مخصوص ان باشد. برای تهیه ی ان باید به امپر لحظه ای ان توجه کنید. ولتاژ تمام این باتری ها 3.7 میباشد. که در تمام مدل ها یکسان است. به هیچ عنوان از باتری های متفرقه استفاده نکنید.نکته ی مهم برای باتری توجه به سایز (21700 یا 18650) توجه به آمپر لحظه ای و میزان ظرفیت ذخیره انرژی میباشد(میلی آمپر). برای تعویض باتری ویپ نیز باید به این نکات توجه داشته باشید

علاعم خرابی باتری ویپ

بالا وظیفه ی باتری را در ویپ گفتیم. تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه. این اصلی ترین وظیفه ی باتری میباشد. زمانی که این قطعه بر اثر فرسایش یا هر عامل دیگر خراب شود و خروجی ندهد میگوییم باتری خراب شده. خوب تمام وظیفه ی تامین انرژی بر دوش باتری است. مانند خودرو که اگر سوخت نداشته باشد . ویپ نیز در صورت خرابی دستگاه اصلا روشن نمیشود که بخواهد کارهای دیگری نیز انجام دهد. این ایراد زمانی رخ میدهد که باتری ویپ به صورت کامل خالی شده باشد و 90 در صد خراب شده است و باید به فکر تعویض باتری ویپ باشید. این اتفاق حتما برایتان رخ د اده که هنگام کام گیری از دستگاه  با خطای باتری روبه رو شده باشید. در دستگاه های صفحه نمایش دار عبارت چک باتری و در دستگاه های فاقد ال سی دی این خطا با چشمک چراغ قرمز به نمایش در خواهد امد .که باید فورا ویپ، پاد سیستم یا پادماد خود را به شارژ متصل کنید زمانی که باتری به صورت کامل خالی میشه . دستگاه به هیچ عنوان روشن نخواهد شد تا زمانی که باتری را تعویض کنید. در صورت نیاز به تعویض باتری ویپ به متخصص تعمیرات مراجعه کنید

عوامل اسیب زا به باتری ویپ

عوامل آسیب زا در ویپ

باتری نیز مانند باقی المان های الکتریکی عمر مفید دارد همچنین بعضی عوامل اسیب جدی و شدید به این بخش از دستگاه وارد میکند. در این بخش کار هایی که موجب خرابی باتری میشود را به طور مختصر توضیح خواهیم داد. این عوامل هم در دستگاه های باتری داخلی و هم در ویپ های باطری داخلی مشترک میباشد. با رعایت نکات زیر و بررسی این عوامل و رعایت نکات گفته شده میتوانید از عمر طبیعی باطری در دستگاه خود لذت ببرید و خروجی عالی را تجربه کنید. در غیر این باید دیر یا زود به فکر تعویض باتری ویپ باشید

شارژ بیش از حد باتری: همانطور که میدانید نباید بگزارید باطری های لیتیوم یونی به حد 100 درصد شارژ شود این کار میتواند به مرور موجب باد کردن باتری در دستگاه های ویپ ، پاد و پادماد شود. بهتر است تا 80 درصد حجم باتری . این قطعه رو شارژ کنیم.

خالی شدن بیش از حد باطری: این کار به بخش های داخلی باطری اسیب جدی وارد میکند و حتی اگر این اتفاق یک بار هم پیش بیاید . احتمال خرابی و اسیب به این قطعه بالا است. بهتر است قبل از خالی شدن 20 درصد از حجم باطری ان را به شارژ متصل کنیم.

استفاده روزانه: باتری ویپ،پادسیستم و پادماد برای استفاده ی روزانه و منظم طراحی شده و عدم استفاده در مدت زمان طولانی موجب خرابی و خوابیدن باطری میشود.

گرما وسرما: این یکی از عوامل مهم و اسیبزا برای باطری است. گرما حتی بر ظرفیت نامی این قطعه نیز تاثیر مستقیم دارد. همچنین سرما نیز بر حرکت الکترون ها تاثیر میگزارد و رفته رفته بر سلامت باطری اثر منفی خواهد گذاشت.

ضربه : ایب عامل میتواند اتصال بین سل های باطری و اجزاع تشکیل دهنده ی آن را بایک دیگر قطع کند و در موارد شدید تر منجر به ترکیدن باطری شود. کلا ضربه هایی مانند افتادن از دست میتواند هم به بدنه ی دستگاه و هم به برد الکتریکی و به خصوص باطری آسیب جدی وارد کند.

استفاده از شارژر نامناسب: این عامل دشمن اصلی دستگاه های ویپ،پادسیستم و پادماد میباشد علاوه بر برد الکتریکی بر باطری نیز اثر منفی میگزارد. شارژر نامناسب به منظور شارژر های فست و شارژر های فیک میباشد. آداپتورمناسب برای شارژ ویپ با مشخصات 5 ولت 2 آمپر میباشد.

برای حفظ سلامت برد ویپ و عدم انفجار باطری حتما از باطری های اصلی استفاده کنید. از باطری هایی که ضربه خوردند و بدنه  یا سر و ته ان از فرم عادی خارج شده است به هیچ عنوان استفاده نکنید.زمان قرار دادن باطری خارجی به داخل ویپ مراقب باشید روکش ان آسیب نبیند. و از باتری هایی که کوچک ترین خط و خش یا از حالت عادی خود خارج شده اند استفاده نکنید.

تعویض باتری ویپ

اگر دستگاه ویپتون نیاز به تعمیر باتری یا تعویض باتری داره میتونی از لینک زیر فرم در هواست تعمیرات رو پر کنی تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. یا با شماره ی 09935947680 تماس بگیرید.

نحوه ی تعمیر باتری ویپ

برای ویپ و پادماد هایی که از مدل خارجی هستند. به سادگی در صورت خرابی باتری میتوانید با قطعه ی سالم جایگزین کنید. در دستگاه  هایی که باتری داخلی پشتیبانی میکنند. در صورت داشتن علاعم خاموشی و عدم شارژ دستگاه با مراجعه به تعمیرکار متخصص اقدام به تعویض باتری دستگاه خود کنید. توجه داشته باشید باز کردن دستگاه های ویپ و پادسیستم و پادماد نیاز به دانش تخصصی دارد و در صورت کوچک ترین اشتباه منجر به خرابی داعم دستگاهتان خواهد شد. به هیچ عنوان تعمیر ویپ خود را به افرادی که دانش کافی ندارند نسپارید. متخصص تعمیرات ویپ با باز کردن اصولی دستگاه و جایگزین کردن قطعه ی مورد نیاز با مورد مشابه و استاندارد ان میتواند شما را از هزینه های سنگین خرید دستگاه جدید نجات خواهد داد.

تعمیرات تخصصی ویپ و پادسیستم همراه با ضمانت.

نوشته شده در اکادمی کلینیک ویپ